Valamerre

Bécs (2016)

2016. szeptember 10. - HN Ildikó

Az osztrák főváros nemcsak a látnivalói, hanem a közelsége miatt is nagyon vonzó a magyarok számára. A város autóval, vonattal és busszal is könnyedén megközelíthető. Mi egyik nap májusban a Népligetből 7:00-kor vágtunk neki a kb. 3 órás útnak, este pedig 19:30-kor indult vissza a buszunk. Bécs nagyon jó tömegközlekedéssel rendelkezik (12 órás jegy: 6,1 EUR/fő), a központi buszpályaudvar az Erdberg metróállomás mellett van.

Első utunk a schönnbrunni kastélyhoz vezetett, ami nem hiába a világörökség része. Sajnos az idő nem annyira kedvezett nekünk, néha egy kicsit esett, de ez sem állított meg minket. Sisi egykori nyári rezidenciája a Bécsbe látogatók egyik kedvenc helyszíne, ami nem is csoda, hiszen a kastély és a környezete is gyönyörű. Mi a parkban megcsodáltuk a tökéletesen karbantartott virágoskerteket és az egyenesre vágott fákat. Felmentünk egészen a Neptun-kútig és a mögötte lévő Gloriette-ig, ami korábban étterem, majd I. Ferenc József reggelizőszobája volt, ma azonban kávézó működik benne és a kilátás innen gyönyörű. A parkban van egyébként állatkert is, ahová mi nem mentünk be, de a sétánk során találkoztunk egy nagyon barátságos mókussal, aki közel merészkedett az emberekhez.

Schönbrunn után bementünk a belvárosba, ahol tradicionális osztrák Frittatensuppét (húsleves palacsintatésztával) és Wiener Schnitzelt (bécsi szelet) ettünk. Az utcákon a rossz idő ellenére is volt élet, ebéd után mi is sétálgattunk, kávéztunk, sütiztünk és természetesen szuvenírt vásároltunk. Ami számunkra nem volt szokványos, az a páros jelzőlámpák, amik a hetero és a meleg párokra vonja fel a figyelmet. Bécsben 2015-ben 120 darabot telepítettek ezekből, majd további városok is követték ezt a példát, azonban nem mindenhol fogadták örömmel, Linzben lecserélték őket.

A városban sétálva nem hagytuk ki a gótikus Szent István székesegyházat sem (Stephansdom), amit nem hívő embereknek is érdemes megnézni. Ezután a görög stílusban épített Parlament felé vettük az irányt, majd a nem messze található Városházát (Rathaus) néztük meg. A Városháza előtti téren számos programot rendeznek, az adventi vásár ideje alatt például mesebirodalommá változik. A városban a Mariahilfer Strasse-t sem érdemes kihagyni, ami a város leghosszabb és legismertebb bevásárló utcája.

Mivel még volt egy kis időnk a buszunk indulásáig, ezért elmentünk a Práterbe. A 250 évvel ezelőtt megnyitott vidámpark területe egész évben 0-24 óráig ingyenesen bejárható, az attrakciók azonban nem non-stop működnek és fizetni is kell a használatukért. Ezek közül a legkiemelkedőbb az óriáskerék és a 117 m magas körhinta. Megfogadtuk, hogy egyszer jobb időben visszajövünk és több időt szánunk rá.

Összefoglalva, Bécsbe az adventi időszakon kívül is érdemes ellátogatni. Ha lehet, akkor szánjunk több napot a városra, mert akkor van lehetőségünk megnézni a nevezetességeket alaposabban. Ha azonban csak egy napra tudunk elutazni, akkor is érdemes elindulni, hiszen pár óra alatt a legfőbb helyek megtekinthetők és a város hangulata is hamar megismerhető.

Végezetül az egyik kedvencem, amit a legtöbb szuveníren feltüntetnek: "No kangaroos in Austria".

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.