Valamerre

Sozopol (2008)

egy hangulatos bolgár félsziget

2016. június 12. - HN Ildikó

2008. júniusában egy hétre elutaztam Anyukámmal a bolgár tengerpartra, Sozopolba.

A nyaralást utazási irodában foglaltuk, azonban nem voltunk teljes mértékben megelégedve, többet nem is utaztunk velük, mivel a megbeszélt helyen és időben nem voltak ott a többi utassal. Mikor felhívtuk őket elmondták, hogy a városban lévő lezárások miatt változott a felszállás helyszíne, amiről minket elfelejtettek tájékoztatni, pedig két nappal az utazás előtt érdeklődtem, hogy minden a megbeszéltek és leírtak szerint van-e továbbra is. A telefonban elmondták a másik helyszínt, ahová eltaxiztunk (utólag kifizettettük velük), mi is felszálltunk a buszra és további probléma nélkül a majdnem egy napos utazás után megérkeztünk Sozopolba.

Sozopol egy Burgasztól 35 km-re délre található félsziget a Fekete-tenger partján. A várost Kr.e. 610-ben alapították Apollonia néven, Kr.e. 72-ben a rómaiak lerombolták, azonban újjáépítésre került és a kereszténység hivatalossá válása után a Sozopol nevet vette fel.

A város folyamatosan fejlődik, az óvárosi részben a helyiek élnek a kőből és fából készült épületekben, a modern újvárosi részt pedig a turisták számára alakították ki. Az ide utazók megtalálhatják a számukra ideális szálláshelyet, van lehetőség az egyszerűbb apartmanok és a drágább szállodák között válogatni. Az újvárosi rész tipikus szuvenír boltokkal, éttermekkel és utcai büfékkel van tele. Gyümölcsökben a bolgárok verhetetlenek, a büfékben finom a kebab és az óriás palacsinta, azonban az egyik étteremben csodálkozva néztünk az általuk halászlének és uborkalevesnek nevezett ételekre, mivel mindenre hasonlítottak, csak arra nem, aminek eladták.

A félszigeten két öbölben van strandolási lehetőség a lassan mélyülő vízben, amihez homokos part tartozik. A Fekete-tenger nagyon szép és tiszta itt, rengeteg kagyló van a vízben, ezért a többi nyaralóhoz hasonlóan mi is sok szépet gyűjtöttünk. (A következő két kép forrása: http://www.zettravel.com/en/hotels/sozopol/, http://www.bulgartengerpart.hu/hu/tengerparti-szallasok/sozopol)

A félsziget északi részénél található a kikötő, ahol érdemes egy sétát tenni, az egyszerű halászhajóktól kezdve a drága jachtokig mindenféle hajó megtalálható itt. Mi egyik délután elmentünk egy nagyjából 1 órás sétahajózásra, ami során megcsodáltuk az óvárosi és újvárosi partot, valamint a közelben található lakatlan Szent János-szigetet is. A hajó nem volt túl nagy, kb. 10-15 főt tudott szállítani, így a méretétől fogva a nagy hullámok eléggé dobálták, ami izgalmassá tette a kirándulást.

A félsziget végére is érdemes kisétálni, a hullámok csapdossák a sziklákat és gyönyörű kilátás nyílik a végtelen tengerre.

A nehezen indult nyaralás végül nagyon jól telt, Sozopol csodálatos település, amit én fiataloknak és időseknek is egyaránt ajánlok. Ma már a fapados repülőjegy árak nem túl magasak, ha időben lefoglalja az ember, akkor Burgaszba repülve könnyen el lehet jutni ide, de busszal is megéri utazni.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.