Valamerre

Görögország (2010)

Nei Pori, Platamon, Skiathos

2016. május 01. - HN Ildikó

2010. nyarán Görögországba utaztunk. Akkor 22-23 évesek voltunk, így nyaralásunk kiválasztásánál fontos volt számunkra, hogy görög tengerpart legyen és lehetőleg olcsón. Nem is lehetett volna jobb választásunk az Olympos Riviéránál, mivel gyönyörű hely, hangulatos és megfizethető. A szállások között válogatva mindenki a saját pénztárcájának megfelelőt ki tudja választani, van lehetőség medencés, több csillagos, vagy akár egyszerű apartman foglalására is. Számomra a majdnem egy napos buszozás is kaland, megvan annak is a varázsa, szép helyeket látunk (bár az utak minősége hagy kivetni valót maga után), jó társaság jöhet össze és vicces filmeket vetítenek útközben. Természetesen autóval és repülővel is megközelíthetőek a nyaralóhelyek, a legközelebbi fapados repülőtér Thesszalonikiben található.

Nei Pori (ahol a mi szállásunk volt) az Olympos lábánál található üdülőfalu, mely a turistákra specializálódott és folyamatosan fejlődik. A települést nem mondanám nagynak, merőleges utcákból álló szerkezete van, így nagyon eltévedni sem lehet. A csodálatos homokos partja lassan mélyül, a vize tiszta, nagyon sok kagyló van, gyerekes családoknak is megfelelő választás lehet, főleg azért is, mert a parton egy mini vidámpark is van. A fő utca a parttal párhuzamos, ott található a rengeteg taverna és szuvenír bolt. Mint minden görög nyaralóhelynek, így ennek is az egyik központja a templom, ahol péntekenként piac van, ott lehet kapni ruhától elkezdve, halakon át, gyümölcsöket és zöldségeket is. Az ételekre főként a gyros, a pizza és a tenger gyümölcsei, az italokra az ouzo és a metaxa jellemzőek, de természetesen más finom ételeket, italokat is árulnak. Ami számunkra nagyon szimpatikus volt, hogy a vacsorához ingyen kancsó vizet is felszolgáltak és minden alkalommal ajándék desszertet adtak (jégkrémet vagy gyümölcsöt). A bárok, éttermek előtt állnak a vendégcsalogatók, akik angolul és magyarul is beszélnek, így amikor meghallják a magyar szavakat, akkor kedvesen szóba elegyednek az emberrel és természetesen ajánlják az ételeiket, italaikat, de nem túl tolakodóan.

Nei Poritól kb. 3-4 km-re található Platamon, mely kisvonattal 1-2 euróért megközelíthető. Mi egyik nap gyalog mentünk át, elindultunk a parton, majd fel a hegyen egészen a várig. A part itt már néhol köves, de szintén lassan mélyülő. Gyalogosan idősebbeknek és kisgyerekeseknek nem ajánlom, de mindenki másnak igen, aki szeret egy kicsit túrázni. Útközben még teknősökkel is találkoztunk a fák között és persze végig gyönyörű kilátás nyílt a tengerre. A várba 2 euró volt a belépő, ahol sok látnivaló nincs, de a kilátás annál szebb.

A nyaralás során különböző fakultatív kirándulások között válogathat az ember. Lehetőség van elmenni a Meteorákhoz, Athénba (azért ez kicsit messze van), hajókázni vagy akár görög esten is részt lehet venni. Fakultatívnak mi hajókázást választottunk Skiathos szigetére. Egyik reggel buszra szálltunk, mentünk kb. 1-2 órát egy kikötőbe, ahonnan elindultunk egy kétszintes hajóval az Égei-tengeren. Az út kb. 2-3 órás volt és nagyon szép szigeteket láttunk közben. Más hajók is mentek természetesen, ezért is osztogattak a hajón vízzel töltött lufikat, hogy amikor megközelítjük a másikat, akkor „csatázni” tudjunk. A hajón volt büfé mindenféle finomsággal, lehetett közös képet készíteni a kapitánnyal, de akár görög táncot is járhattunk. Közeledve Skiathoshoz már lehetett látni a gyönyörű fehér házakat a domboldalon. A szigetnek van repülőtere is, így könnyen meg lehet messziről is közelíteni. A főváros Skiathos, ami keskeny, macskaköves utcákból áll, mindenki gyalog, motorral vagy biciklivel közlekedik. Itt volt pár óra szabad foglalkozás.

A szabadidő után elindultunk a hajóval körbe a sziget körül. A víz mindenhol meseszép kékes-zöld színekben tündökölt és rengeteg csillogó, fehér homokos parti szakaszt láttunk, amit csak hajóval lehet megközelíteni. Koukounariesen kikötöttünk, itt volt pár óra fürdési lehetőség. Erre a strandra az a jellemző, hogy a homokos parton fenyőfák találhatóak, így fenyőillatot lehet érezni a csillogó vízben lubickolva. A fenyőfáknak viszont a rossz tulajdonságát is megtapasztaltuk, mikor mezítláb a homokban sétálva a fák alatt tűlevelekbe léptünk, de összességében mégis ez volt a legszebb tengerpart, amit valaha láttam. Pár óra strandolás után visszamentünk a hajóhoz, ismét kb. 2-3 órát hajókáztunk a gyönyörű tengeren a naplementében gyönyörködve, aztán visszabuszoztunk Nei Poriba.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.