Valamerre

Holland kiruccanás (2017)

Amszterdam, Eindhoven

2017. március 05. - HN Ildikó

Február második hétvégéjén egy kisebb utazást tettünk Hollandiába. Szabadidő hiányában csak két napot tudtunk ott eltölteni, de úgy gondolom, hogy azt maximálisan kihasználtuk. Szombat reggel a korai 6.25-ös géppel elrepültünk Eindhovenbe, ahol 8.30-kor landoltunk, így a repülőtérről 9.00-kor induló amszterdami busszal már robogtunk is a fővárosba. Persze aki csak Amszterdamra kíváncsi, annak az oda induló reggeli gép lehet tökéletes, azonban mi mindkét várost szerettük volna látni és szempont volt a költséghatékonyság is. A többes számot úgy értem, hogy a férjemnek szülinapi ajándék volt ez a kiruccanás, Ő csak a repülőtéren tudta meg, hogy hová is szerveztem az utat, szóval Ő csak egyszerűen rám bízta magát, de szerencsére minden tetszett neki.

A két napba mindkét város belefért, a mi szállásunk Eindhovenben volt, így az első napot Amszterdamban töltöttük, este pedig onnan vonatoztunk Eindhovenbe.

A buszunk 10.40-kor érkezett az amszterdami pályaudvarra (busz, vonat). Az első dolgunk volt, hogy a vonatállomáson magunkhoz ragadtunk egy ingyenes térképet, majd a hatalmas hóesésben elindultunk felfedezni a várost. A Dam teret céloztuk meg először, ahová a legegyszerűbben a Damrak utcán végigsétálva lehet eljutni. Már itt rácsodálkoztunk a sajt- és szuvenírboltokra, nem is tudtuk megállni, hogy ne menjünk be 1-2 helyre.

A Dam téren megnéztük a Királyi palotát, a Madame Tussaud Múzeumot, a Nieuwe Kerk templomot és a Nemzeti Emlékművet. Nagyon romantikus volt a hóesésben ott sétálgatni, azonban néha kicsit zavaró volt, amikor nem láttam már attól semmit.

Ezután a híres virágpiacot (Blumenmarkt) szerettük volna megnézni, ami az egyik csatorna partján található. Útközben már láttunk párat a híres csatornákból és a gyönyörű sorházakból is, amik valóban nagyon hangulatossá teszik a várost, nem hiába nevezik az észak Velencéjének.

Az úszó virágpiac kb. 250 méter hosszú, az egyik csatorna partján van, a kis szűk utca másik oldalán pedig üzletek, éttermek vannak. Itt szinte az összes árushoz bementünk, nem győztünk csodálkozni, rengeteg különleges virág, virághagyma és szuvenír volt mindenhol. Na meg persze kezdő cannabis készlet és hasonló dolgok. Be is vásároltuk itt a szokásos szuveníreket, amiket egyébként máshol drágábban láttunk. Vettünk 2 db tulipánhagymát is, amik egy fapapucsba voltak csomagolva, a hagymákat itthon elültettük, már el is kezdtek nőni, kíváncsian várjuk, hogy mi lesz belőlük.

Aki nem szeretne élő virágot venni, az vehet fából készülteket is, nagyon igényesek ezek is. Az utcában sétálva még benéztünk pár helyre, a Magic Mushroom neve eléggé beszédes, de az én kedvenceim a sajtboltok voltak. Kívülről a kirakatokat nézve azt gondoltam, hogy belépve majd megcsap a tömény sajtszag, de nem volt vészes. Nagyon jó volt, hogy szeletelt sajtokat is lehetett kapni, amik előtt ki is volt téve 1-1 tányéron kóstoló, így nem vásárol az ember zsákbamacskát. Elég sokat meg is kóstoltunk, az én kedvenceim a kókuszos és a pestos volt. Itt is sikerült bevásárolnunk pár darabot, alig vártuk, hogy itthon megegyük őket.

Ebéd után elindultunk a csatornák mentén, benéztünk még pár sajtboltba, de nagyon kellett vigyázni, mert a biciklisek hihetetlen tempóban közlekedtek, nem beszélve arról, hogy ők voltak többségben. A februári hideg ellenére rengetegen voltak, el sem tudom képzelni, hogy jó időben mennyien lehetnek.

A sétánk végcélja a piros lámpás negyed volt. A város többi részén is mindenhol füves cigit lehetett érezni, de itt még jobban. Volt egy üzlet, ahol rengetegen álltak sorban még az utcán is, közelebb érve láttuk, hogy nagyon ínycsiklandó sütiket árulnak, gondolom ezek nem egyszerű cukrász termékek voltak. Mi sajnos nem tudtuk megkóstolni, de tényleg nagyon jól néztek ki. A negyedben egyébként nagyon sokféle üzlet van, mindenféle erotikus és tudatmódosító dolgot lehet kapni. Mi délután sétálgattunk itt, de már akkor is rengeteg ember volt és az ablakban már fehérneműs lányok csalogatták a vendégeket. Amit tudni kell, hogy nem szeretik, ha fényképezik őket. Mi csak a gyönyörű csatornákat fotóztuk, véleményem szerint itt voltak a városban a legszebbek és leghangulatosabbak, így már ezért is érdemes volt elmenni ide.

Késő délután már a vonatállomás felé vettük az irányt a csatornák mentén, de azért elsétáltunk a Hajózási Múzeumig (Maritime History Museum), ami előtt egy hatalmas hajó van, ezt már délelőtt a buszból kinéztük. A városban rengeteg múzeum van, aki több időre utazik, az el tud menni akár a Van Gogh Múzeumba, az Állami Múzeumba (Rijksmuseum), a sörkedvelők kedvence pedig a Heineken Experience lehet.

Kissé fáradtan késő délután elvonatoztunk Eindhovenbe (1:18), ahol aznap már csak a szálloda felé vettük az irányt a főutcán keresztül, ahol vacsoráztunk.

Reggeli után újult erővel elindultunk felfedezni Eindhovent, ami Hollandia ötödik legnagyobb városa. Először a Gennepper Parkban sétálgattunk, ahol egy vízimalom is található. Ezután a híres Philips Stadionhoz (PSV) mentünk, ahol már az esti meccsre készülődtek.

A belvárosban rengeteg modern épület van, ilyen az üvegből és acélból készült Blob is, amiben néhány üzlet található. A pár száz méterre lévő Flying Pins szabadtéri szobrot is megnéztük, ami 10 bowling bábúból és egy golyóból áll.

Ezek után már tényleg csak a belvárosban szerettünk volna sétálgatni és ebédelni. Az utazás előtt mindenhol azt olvastam, hogy az üzletek vasárnaponként csak a hónap első vasárnapján vannak nyitva, ettől egy kicsit tartottam, de szerencsére ez nem így volt, a legtöbb délben kinyitott. Este mikor a szállodába mentünk, akkor természetesen nagyobb élet volt, rengeteg beülős hely és étterem van, sok holland hétvégére ide is elutazik szórakozni.

Amit még meg kell említeni, az a város legismertebb cége, a Philips, ahol az izzók gyártása 1891-ben kezdődött és az itt élők nagyon büszkék rá, múzeum is van, ahol a régi technológiákat mutatják be.

A fentieken kívül láttuk még este a szállodába sétálva a Van Abbemuseum modern művészeti galériát, másnap pedig a repülőtérre buszozva az Evoluont, de őszintén szólva örülünk, hogy erre nem szántunk időt, mert a képekkel ellentétben nem keltett túl jó látványt, nagyon lepusztult volt (képek forrása: www.mimoa.eu, www.en.wikipedia.org). Akit még érdekel, az időt szánhat a DAF Múzeumra is, ahol különböző régi járművek vannak kiállítva, de a városnak van saját sörfőző gyára is, ahol nemcsak kóstolni, hanem a sörgyártás technológiájával is meg lehet ismerkedni.

Összefoglalva Amszterdam egy igazi és egyedi nagyváros, nem hiába a turisták és a bulizni vágyók kedvence. Eindhoven már sokkal nyugisabb, de bőven tartogat ő is látnivalókat, így oda is érdemes legalább egyszer elutazni, még ha csak ilyen rövid időre is. Tavasszal biztosan más arculatát mutatja az ország,  mi is szeretnénk egyszer tulipánvirágzás idején visszatérni, ha az időnk és a pénztárcánk is engedi.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.